heipparallalla! Laura täällä taas kirjoittelee, ja tänään yhdestä lemppariteemoista - nimittäin yrityksen nimeämisestä, joka kaikkia meitä yrittäjiä yrittäjyyden alkutaipaleella yhdistää. siitähän usein liiketoiminta starttaa, tai kuten omalla kohdalla, osuvan nimen pohjalta saattaa yllättäen rakentua koko liiketoiminta. itselläni tällaisia ovat olleet Bohomen ("bohemian clothing for men") tai Lempeä Training ("lempeää, arvopohjaista valmennusta").
näin ollen yrityksen nimi voi jopa synnyttää tai kirkastaa vision yrityksen olemassaolosta.
tässä esimerkkejä MIKSI yrityksen nimellä on väliä?
nimi on kiinteä osa yrityksen identiteettiä
nimi on usein ensimmäinen kosketus asiakkaan suuntaan, jolloin hyvä nimi kertoo parhaimmillaan jotain yrityksestä ja jää myös mieleen
nimi toimii käyntikorttinasi myös suosituksien kautta (irrallinen itse yrityksestä ja HERÄTTÄÄ kuulijassa MIELIKUVAN/mielikuvia JOSTAIN)
nimi erottaa yrityksesi muista, ja parhaimmillaan luo myös lisäarvoa brändillesi!
️ 3HUGS.FI VINKIT EROTTUVAN NIMEN VALINTAAN ️
pohtiessasi yrityksen nimeä, pohdi mitä/millaisia MIELIKUVIA haluat viestiä yrityksesi nimellä?
pohdi myös, MITÄ YRITYKSESI NIMI KERTOO yrityksestä, sen tuotteista tai palveluista, arvoista yms? jos onnistut luomaan nimen, joka kertoo yrityksestäsi jotain enemmän kuin esim. "tykkään vihreästä", onnistut viestiä ja antaa asiakkaalle ns. " palvelulupauksen " eli lupauksen jostain, mitä asiakas voi odottaa ennen palvelun tai tuotteen ostoa.
älä huolestu mikäli tämä tuntuu haastavalta, vaan pyydä apua tarvittaessa. voit myös laittaa nimen minulle ja pyytää pohdintojesi tueksi palautetta, autan mielelläni!
yrityksen nimeä kannattaa myös vertailla alan muihin toimijoihin ja käyttää aikaa nimen, kuten myös myöhemmin logon differentiointiin muista vastaavista. haluathan jättää muistijäljen asiakkaaseen uniikilla bändilläsi.
3HUGS.FI NIMENÄ? 3 SYYTÄ
1 // ARVOT
nimi kuvastaa luontoa (3 / tree / puu), josta ammennan inspiraatiota luovuudelle sekä myös rauhaa, joka on itselleni tärkeä arvo (sitä pyrin vaalia hetkisen yrittäjä ja lapsiarjen keskellä ja haluan välittää myös asiakkailleni) lisäksi pidän tärkeänä luoda kestäviä arvojani tukevaa markkinointia, johon yhdessä nimi ja slogan "huomisen markkinointia" viittaavat.
2 \\ TEMATIIKKA
nimi pitää sisällään kiehtovaa tematiikkaa (3 lukuna taipuu moneen ja sitä voi hyödyntää brändäyksessä, viestinnässä, visuissa yms)
3 // EROTTUVUUS
nimellä on vahva muistijälki
ME AUTAMME YRITYKSESI NIMIASIOISSA, SPARRAAMME JA AUTAMME SINUA PÄÄSEMÄÄN ALKUUN LIIKETOIMINNASSASI kysy lisää!
Kuva: "Hugging trees" @Kurjenrahkankansallispuisto
toivottavasti sait hyviä vinkkejä yrityksesi nimeämiseen! kysy ihmeessä, mikäli jäit vielä pohtimaan jotain tai haluat palautetta pohtimallesi nimelle. autan mieluusti!
olen myös utelias kuulemaan tarinan sun yrityksen nimen takana! jaa se mulle täällä tai somessa kommentoimalla postausta! voit myös laittaa viestiä privana!
kohtaamisiin & halauksin
xx HUGS - Laura
#3hugsfi #3hugsmarketing #3hugsbranding #huomisenmarkkinointia #seasiakaslähtöinenbränditoimisto #mikäonsinunbrändisitarina #yrityksennimi #blogi